I should be fine

Sitter och tråkar i väntan på att min Markus ska komma hit. Vi har inte setts på ett par dagar, då han varit sjuk. Hoppas bara det går bra ikväll, eftersom han inte är helt 100% frisk än. Men, det går nog bra hoppas jag.
De senaste dagarna har varit lite jobbiga. Kan inte sova på nätterna och när jag väl somnar, runt kl 5 på morgonen som genomsnitt, så drömmer jag mardrömmar hela tiden. Mina upplevelser har satt sånna spår i mig och jag har förtryckt mina känslor under en lång tid. Men nu när någon lyckats bryta sig in i mitt skal så verkar han ha öppnat Pandoras Box och alla känslor väller ut. Allt det som jag hållt inom mig och försökt glömma. Alla tankar och alla känslor har kommit fram under de senaste dagarna och jag har fått riktigt dålig självkänsla igen.. Det är meningen att jag ska vara glad och må bra nu när någon äntligen bryr sig så mycket om mig. Och det är så, han får mig att må bra och han gör mig jätte glad. Men det är bara så mycket olika känslor på samma gång just nu. Jag får tillbaka den där oron som jag haft tidigare så fort någon tycker om mig. Oron om att han plötsligt ska lämna mig, bara försvinna. Har hänt så många gånger.
Men jag har i alla fall gjort något som var väldigt nödvändigt idag. Jag skickade ett meddelande till en vän som jag haft så mycket upplevelser med under förra året. Vi visste nog inte riktigt vad vi skulle kalla vår relation och det ena ledde till det andra. Jag blev extremt sårad, förmodligen blev han också sårad. Men det är förlåtet nu och det känns väldigt skönt. Det var mina unfinished business kan man säga. Så nu känner man lite mer lugn och ro på den fronten.
Hoppas min dåliga självkänsla och dessa oroande tankar osv bara är tillfälligt. Jag måste jobba med mig själv och läka ordentligt då föregående upplevelser har rivit upp många sår. Det är bara att ge det tid och tålamod.
 
Ha det gott!
 
 
Allmänt | |
Upp