A fantastic week

Oj oj, vilken totalt underbar vecka jag haft!!
Åkte ner till Helsingborg på Onsdagen förra veckan för att bo hos min kära vän Hanna. På torsdagen åkte vi till Väla och shoppade, standard! Köpte lite kläder och örhängen. Sparade så mycket jag kunde på pengarna, eftersom på fredagen drog vi till Malmö! Där checkade vi in på vårt hotell, tog lite mat och några drinkar i baren och sedan chillade i hotellrummet tills vi skulle sova. Vi somnade ganska tidigt för att vara oss, då vi dagen efter gick upp tidigt på morgonen för att gå på Sci Fi World (som för övrigt hölls ca 200 meter från vårt hotell)! Vårt rum var placerat så perfekt på högsta våningen så vi såg hur kön såg ut in till mässan. Med andra ord kunde vi avgöra hur bråttom vi hade att ta oss ut. Det var ganska lugnt, så vi kunde äta frukost i lagom takt, göra oss i ordning och sen gå ut och ställa oss i kön. Och så började två av de bästa, mest händelserika, dagarna i mitt liv! Det finns så mycket att berätta att jag kommer inte kunna skriva om allt i samma inlägg. Vi träffade kändisar, köpte autografer, hade photoshoots, tittade på cosplay tävlingar, träffade en jätte trevlig konstnär, gick på konsert och mycket mer! Fick både prata, krama och få foton med mina favoriter från Primeval, Andrew Lee Potts och Hannah Spearritt. Samma med Billy Boyd (Pippin från LOTR), plus se honom live med sitt band Beecake! Jag och Hanna föll handlöst för Billys personlighet. Han var så himla glad och trevlig, framför allt snäll! Det stod han för, snällhet. Det är något han tycker är så viktigt. Han var också så väldigt lättsam! Var inga problem att prata med honom, inte ens för mig som har socialfobi. Hannah och Andrew var också väldigt lättsamma och så extremt trevliga! Det var verkligen en stor ära för mig att få träffa dessa människor! 
Pratade också med Kim Coates från Sons of anarchy. Har inte sett serien själv men vet att min storasyster gillar honom så jag skulle hälsa till henne, haha. På söndag eftermiddagen åkte vi tillbaka till Helsingborg där jag spenderade två nätter till hos Hanna. Dagen efter att vi kom hem till henne bestämde vi oss för att ta en riktig slödag! Vilken innebar en HEL dag som vi dedikerade till att se alla Supernatural avsnitt som hon missat sedan sist jag var där, vilket var typ 8 st. Det var en skön dag efter den hektiska helgen, haha!
Men allt som allt var det verkligen en av de bästa helgerna i mitt och jag bara älskar hur Hanna och jag lyckas skapa sånna fantastiska minnen varje gång vi ses. Längtar redan till nästa gång! Här kommer foton från mässan bland annat!
 
Har ju en massa videos från mässan också, tänkte kanske ladda upp några på youtube så ni får se, men det får bli vid ett senare tillfälle. Tills dess önskar jag er en trevlig dag, vecka, månad, år! Så hörs vi. All the best!♥
 
I bid you all a very fond farewell - Billy Boyd
 
 
Allmänt | Andrew Lee Potts, Beecake, Billy Boyd, Hannah Spearritt, Jack Sparrow, Kim Coates, LOTR, Lord of the rings, Pippin, Primeval, cosplay, malmö, scifiworld, scifiworldmalmö | |
Upp